پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183807
برف باريد؛مرغ گران شد
تاریخ انتشار : 1394/09/16 11:46:23
نمایش : 1135
قيمت مرغ به دليل بارش برف و بسته شدن جاده‌ها، امروز در ميدان بهمن ۲۰۰ تومان افزايش يافته و به ۴۹۰۰ تومان رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد يوسفي از افزايش ۲۰۰ توماني قيمت مرغ نسبت به روز گذشته خبر داد و اظهارداشت: قيمت اين کالا به دليل بارش برف و بسته شدن جاده‌ها، امروز در ميدان بهمن ۲۰۰ تومان افزايش يافته و به ۴۹۰۰ تومان رسيده است.

وي قيمت اين کالا را در ميادين ميوه و تره‌بار نيز ۴۹۵۰ تومان اعلام و اضافه کرد: در پي بارش برف و بسته شدن راه‌ها، مرغ کمتري وارد تهران مي‌شود به همين دليل قيمت بالا مي‌رود.

رئيس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتي تصريح کرد: قيمت‌هاي موجود قيمت واقعي مرغ نيست و نرخ اين کالا در ميدان بهمن و ميادين ميوه و تره‌بار حداقل بايد بين ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان باشد.

به گفته يوسفي قيمت مرغ زنده نسبت به روز قبل بدون تغيير بوده و در حال حاضر نرخ آن به صورت مدت‌دار بين ۳۴۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان و به صورت نقدي ۲۰۰ تومان کمتر از اين ميزان است.

وي همچنين با بيان اينکه به احتمال زياد صادرات مرغ به عراق از اوايل هفته آينده از سرگرفته مي‌شود، اظهارداشت: صادرات اين کالا به افغانستان در حال انجام است اما مقدار آن زياد نيست.

يوسفي با بيان اينکه در سالجاري، ماهيانه به طور متوسط ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تن مرغ از کشور صادر شده است، افزود: البته صادرات در پي شيوع آنفلوانزا  به مدت ۲ ماه ممنوع بود.

رئيس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتي در واکنش به مباحث مطرح شده مبني بر اينکه شرايط خريد شرکت پشتيباني امور دام با شرايط مرغ داران چندان سازگار نيست، اضافه کرد: اگر شرکت پشتيباني اقدام به جمع‌آوري مرغ‌هاي مازاد نمي‌کرد قيمت مرغ افت زيادي مي‌کرد ضمن اينکه در پي خريد اين شرکت نرخ‌ها بين ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان نسبت به ۱۰ روز قبل، افزيش يافت.

يوسفي با بيان اينکه مرغ داران تهراني چندان از شرايط خريد شرکت پشتيباني رضايت نداشتند، ادامه داد: به همين دليل ميزان خريد در تهران خيلي زياد نبوده است.

وي با اشاره به اينکه مرغ هاي خريداري شده توسط شرکت پشتيباني تاريخ انقضاي محدودي دارند، افزود: بنابراين شرکت پشتيباني همزمان با خريدي که انجام مي‌دهد مرغ‌هاي خود را نيز وارد بازار مي‌کند که همين مساله باعث مي‌شود جمع آوري مرغ‌هاي مازاد تاثير چشمگيري بر بازار نداشته باشد. ‌

مرجع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html